Ideology of consuming as a result of interiorization of western culture’s ideologems
How to Cite
Tumaykin I.V. Ideology of consuming as a result of interiorization of western culture’s ideologems. Humanities of the South of Russia. 2016. No. 2. P. 72-80. (in Russ.).
Abstract
The article is devoted to the processes of penetration of ideologies of consumption in to the culture of Russia. The method of determining of the value structures of the person was used. Instrumental and terminal value orientations were analyzed.
Keywords:
ideology of consumption, value structure, instrumental values, terminal values
References
Вардомацкий А.П. Ценности социальной группы и личности. М.,
Фромм Э. Иметь или быть. М.: Прогресс, 1990. С. 314.
Маркс К., Энгельс Ф. Из ранних произведений. М.: Гос. изд-во пол. лит., 1956. С. 593.
ЖилинаЛ.Н., ФроловаН.Т. Проблемы потребления и воспита-ние личности. М.: Мысль, 1969. С. 41.
Гурова О. Идеология тела в советской культуре середины ХХ века // Репрезентации телесности: Сб. научных статей / под ред. Г. Зверевой. М.: Изд-во РГГУ, 2003. С. 11.
Фромм Э. Иметь или быть. М.: Прогресс, 1990. С. 314.
Маркс К., Энгельс Ф. Из ранних произведений. М.: Гос. изд-во пол. лит., 1956. С. 593.
ЖилинаЛ.Н., ФроловаН.Т. Проблемы потребления и воспита-ние личности. М.: Мысль, 1969. С. 41.
Гурова О. Идеология тела в советской культуре середины ХХ века // Репрезентации телесности: Сб. научных статей / под ред. Г. Зверевой. М.: Изд-во РГГУ, 2003. С. 11.
Citation Formats
Other cite formats:
APA
Tumaykin, I. V. (2016). Ideology of consuming as a result of interiorization of western culture’s ideologems. Humanities of the South of Russia, (2), 72-80. Retrieved from https://www.jour.fnisc.ru/index.php/hsr/article/view/3392
Section
PHILOSOPHY AND SOCIETY