Proprietary culture
How to Cite
Dyatlov A.V. Proprietary culture. Humanities of the South of Russia. 2016. No. 3. P. 88-99. (in Russ.).
Abstract
The article considers the problem of formation of the company culture. Shows its essence and content, which determine the state of the organization and are the most accurate measure of the actual capacity of the company. The author advocates the need for approval in the Russian business organizations original culture aimed at the evolution of these organizations.
Keywords:
proprietary culture, organizational culture, corporate culture, business culture, the internal environment, corporate values
References
Сарачинова Ж., Шиков Л. Как приватизировать предприятие за 84 дня. С., 1991. С. 23 - 24.
Тончев Г. Основы менеджмента. С., 2002. С. 82.
Коларова Д. Фирменная культура в неадекватных условиях (1989 - 1990) // Социологические проблемы. 1991. № 1. С. 65.
Pettigrew A.M. The creation of organizational cultures // Dansk Management Center Research Seminar. Copenhagen, 1976. P. 18.
Administrative science quarterly, organizational dynamics - 1983 (Стоянова М. Фирменная культура // Экономическая социология. С., 1992. С. 214).
Deshpande R, Farley J.U., Webster E.E. Jr. Corporate culture, customer orientation, and innovativeness in Japanese firms: a quadrat analysis // Journal of marketing. 1993. Vol. 57. P. 23.
Grosse R.D. Kujawa. International business. Homewood, 1988.
P. 301.
Стоянова М. Фирменная культура // Экономическая социология. С., 1992. С. 214.
Adler N. International dimensions of organizational behavior. Bos-ton, 1996. Р. 8-9.
Stanton N. Communication. London, 2010. Р. 35 - 40.
Рич Р.Б. Труд нации. Как подготовиться к капитализму в ХХ1 веке. С., 1999. С. 96.
Молхов С. Верхние этажи американских корпораций // Деловой мир. 2002. № 31/31.
Тичи Н., Деванна М.А. Лидеры реорганизации (Из опыта американских корпораций). М., 1990. С. 81 - 82.
Там же. С. 82.
Cowling A.G., etc. Behavioral sciences for managers. Second edition. London, 1989. P. 241; Lesikar R.V. Basic business communication. Fourth edition. Homewood, 1988. P. 103.
Milkovich G.T., Boudreau J.W. Personnel human resource man-agement. Fifth edition. Plano, 2008. P. 102.
Тончев Г. Основы менеджмента. С., 2002. С. 82.
Коларова Д. Фирменная культура в неадекватных условиях (1989 - 1990) // Социологические проблемы. 1991. № 1. С. 65.
Pettigrew A.M. The creation of organizational cultures // Dansk Management Center Research Seminar. Copenhagen, 1976. P. 18.
Administrative science quarterly, organizational dynamics - 1983 (Стоянова М. Фирменная культура // Экономическая социология. С., 1992. С. 214).
Deshpande R, Farley J.U., Webster E.E. Jr. Corporate culture, customer orientation, and innovativeness in Japanese firms: a quadrat analysis // Journal of marketing. 1993. Vol. 57. P. 23.
Grosse R.D. Kujawa. International business. Homewood, 1988.
P. 301.
Стоянова М. Фирменная культура // Экономическая социология. С., 1992. С. 214.
Adler N. International dimensions of organizational behavior. Bos-ton, 1996. Р. 8-9.
Stanton N. Communication. London, 2010. Р. 35 - 40.
Рич Р.Б. Труд нации. Как подготовиться к капитализму в ХХ1 веке. С., 1999. С. 96.
Молхов С. Верхние этажи американских корпораций // Деловой мир. 2002. № 31/31.
Тичи Н., Деванна М.А. Лидеры реорганизации (Из опыта американских корпораций). М., 1990. С. 81 - 82.
Там же. С. 82.
Cowling A.G., etc. Behavioral sciences for managers. Second edition. London, 1989. P. 241; Lesikar R.V. Basic business communication. Fourth edition. Homewood, 1988. P. 103.
Milkovich G.T., Boudreau J.W. Personnel human resource man-agement. Fifth edition. Plano, 2008. P. 102.
Citation Formats
Other cite formats:
APA
Dyatlov, A. V. (2016). Proprietary culture. Humanities of the South of Russia, (3), 88-99. Retrieved from https://www.jour.fnisc.ru/index.php/hsr/article/view/3423
Section
CULTURE AND GLOBALIZATION