Modern personality in search of identity and authenticity

  • Rashid D. Hunagov the Adyghe State University adsu@adygnet.ru
How to Cite
Hunagov R.D. Modern personality in search of identity and authenticity. Humanities of the South of Russia. 2016. No. 3. P. 134-144. (in Russ.).

Abstract

This article discusses a few current theoretical and practical problem of modern social-humanitarian thought, as the authenticity and identity of the person of the modern complex information society.
Keywords:
authenticity, identity, socialization, the meaning of life, identity construction, multilevel identity

Author Biography

Rashid D. Hunagov, the Adyghe State University
Doctor of Sociology, Professor, Rector

References

Цит. по: Гилмор Дж., Пайн II Дж. Аутентичность. Чего по- настоящему хотят потребители. СПб., 2009.



См.: Волков Ю.Г. Идентичность и идеология: взгляд в будущее. М., 2006; Поликарпова В.А. Глобализация и культурная идентичность. Ростов н/Д; Таганрог, 2007; Труфанова Е.О. Человек в лабиринте идентичностей // Вопросы философии. 2010. № 2. «Идентичность (personal identity), то, что обеспечивает тождественность личности во времени» (Оксфордская иллюстрированная энциклопедия. Т. 7. Народы и культуры. М., 2000).



См.: Anthon C. Selhood and Authentidty. N.Y., 2001; Golomb J. In Search of Authentidty: From Kierkegaard to Camus. L., 1995; Newman J. In- authentrc Culture and Its Philosophrcal Critrcs. M., 1997; Гилмор Дж., Пайн II Дж. Указ. соч.; Бакштановский В.И., Согомонов Ю.В. Профессиональная этика: социологические ракурсы // Социс. 2005. № 8; Калинин И.К. К дискуссии о гражданском обществе // Социс. 2001. № 4; Соловьева Н. Педагогическая тактика организации жизнедеятельностного пространства // Высшее образование в России. 2007. № 9.



Подробно см.: Мир после кризиса. Глобальные тенденции - 2025: меняющийся мир: доклад Национального разведывательного Совета США. М., 2009. С. 163.



Вальверде К. Философская антропология. М., 2000. С. 22.



Человек: образ и страх. Перцепция страха. М., 1991.



См.: С чего начинается личность. М., 1983. С. 323-330.



См.: Харламов Н.А. Виртуальная личность как конструируемый образ // Современность/Post. Альманах социокультурных исследований. М., 2006. № 1.



Тульчинский Г.Л. Личность как автопроект и бренд: некоторые следствия // Философские науки. 2009. № 9. С. 32.



См.: Поликарпов В.С., Поликарпова В.А., Поликарпова Е.В. Этика высокотехнологичного общества. Таганрог, 2010. С. 54.



См.: Zengotta Th. de. Mediated: How the Media Shapes Your World and the Way You Live in It. N.Y., 2005; Барон Н.С. Люди, в которых мы превращаемся: цена постоянного нахождения на связи // Информационное общество. 2010. № 5.



Slouka M. War of the Worlds: Cyberspace and the High-Te^ Assault on Reality. N.Y., 1995. P. 7.



Гэд Т., Розенкрейц А. Создай свой бренд СПб., 2004. С. 34.



См.: Платон. Республика. Книга VII.



См.: Newman J. Inauthentrc Culture and Its Philosophrcal Critrcs. Montreal, 1997. Ch. 4.



Князева Е.Н., Куркина Е.С. Мыслитель эпохи междисциплинарности // Вопросы философии. 2005. № 9. С. 118.



Trilling L. Si^enty and Authentidty. Cambridge, 1971. P. 94.



Golomb J. In Search of Autentidty: From Kierkegaard to Camus. L., 1995. P. 7.



MacCannell D. The Tourist: A New Theory of the Leisure Class. Berkely, 1999. P. 155.



D’Souza D. What’s So Great About Amerrca. Washington, 2002. P. 137-138, 142.



Taylor Ch. The Ethrcs of Authentidty. Cambridge, 1991. P. 3.



См.: Вяткин В.Б. Введение в синергетическую теорию информации // Информационные технологии. 2010. № 12.



Бауман З. Текучая современность. СПб., 2008 С. 215.



См.: Волков Ю.Г., Поликарпов В.С. Интегральная природа человека. Ростов н/Д, 1994.



См.: Гроф С.К. За пределами мозга. М., 1992.
Citation Formats
Other cite formats:

APA
Hunagov, R. D. (2016). Modern personality in search of identity and authenticity. Humanities of the South of Russia, (3), 134-144. Retrieved from https://www.jour.fnisc.ru/index.php/hsr/article/view/3427
Section
SOCIO-POLITICAL AND ETHNICAL PROCESSES IN THE SOUTH OF RUSSIA