Kalmyk ethnicity in the transcultural space of the South of Russia
How to Cite
Badmaev V.N. Kalmyk ethnicity in the transcultural space of the South of Russia. Humanities of the South of Russia. 2016. No. 1. P. 120-129. (in Russ.).
Abstract
In article are considered questions of identity of the Kalmyk ethnos in tran- scultural area of the South of Russia. Transculturation processes Kalmyk ethnicity largely contributed to their professed Buddhism with its rich potential of tolerance, compassion, non-violence, the installation depth for dialogism, openness, flexibility, no claims to exclusivity.
Keywords:
The South of Russia, Kalmykia ethnos, transculturation, frontier culture, identity, dialogue, nomadism, Buddhism
References
Трубецкой Н.С. О туранском элементе в русской культуре // Евразийский временник. Берлин, 1925. Кн. 4. С. 351.
Бицилли П.М. Два лика евразийства // Современные записки. Париж, 1927.
Егоров В.К. Философии культуры России: контуры и проблемы. М., 2002. С. 61.
Лотман Ю. Понятие границы. Семиосфера. СПб., 2000. С. 262.
Воробьева Е.А. Пространственно-культурный феномен пограничья // Вестник Библиотечной Ассамблеи Евразии. 2008. № 2.
Тойнби А. Постижение истории. М., 1991. С. 552.
Дробижева Л.М. Этнические границы и этнические различия // Этносоциум. 2005. № 2. С. 20-23.
Философский дискурс в контексте кросскультурного взаимодействия. М., 2008.
Там же. С. 17.
Хара-Даван Э. Евразийство с точки зрения монгола // Евразийский временник. Париж, 1928. С. 30.
Бродель Ф. Что такое Франция? Люди и вещи. М., 1995. С. 57-58.
Шемякин Я.Г. Россия в западном восприятии (специфика образов «пограничных» цивилизаций) // Общественные науки и современность. 2008. № 1. С. 135.
Бадмаев В.Н., Манджиев Н.Ц., Уланов М.С. Духовная культура калмыцкого этноса (опыт этнофилософского исследования). Элиста, 2012.
Тлостанова М.В. Постсоветская литература и эстетика транскультурации. М., 2004; Шемякин Я.Г. Отличительные особенности пограничных цивилизаций (Латинская Америка и Россия в сравнительноисторическом освещении) // Общественные науки и современность. № 3. 2000 и др.
Касавин И.Т. Человек мигрирующий: онтология пути и местности // Вопросы философии. 1997. № 7. С. 77.
Секацкий А. Три шага в сторону: роман-эссе. СПб., 2000.
С. 225.
Ильин И.А. Собр. соч.: в 10 т. Т. 1. М., 1993.
Бицилли П.М. Два лика евразийства // Современные записки. Париж, 1927.
Егоров В.К. Философии культуры России: контуры и проблемы. М., 2002. С. 61.
Лотман Ю. Понятие границы. Семиосфера. СПб., 2000. С. 262.
Воробьева Е.А. Пространственно-культурный феномен пограничья // Вестник Библиотечной Ассамблеи Евразии. 2008. № 2.
Тойнби А. Постижение истории. М., 1991. С. 552.
Дробижева Л.М. Этнические границы и этнические различия // Этносоциум. 2005. № 2. С. 20-23.
Философский дискурс в контексте кросскультурного взаимодействия. М., 2008.
Там же. С. 17.
Хара-Даван Э. Евразийство с точки зрения монгола // Евразийский временник. Париж, 1928. С. 30.
Бродель Ф. Что такое Франция? Люди и вещи. М., 1995. С. 57-58.
Шемякин Я.Г. Россия в западном восприятии (специфика образов «пограничных» цивилизаций) // Общественные науки и современность. 2008. № 1. С. 135.
Бадмаев В.Н., Манджиев Н.Ц., Уланов М.С. Духовная культура калмыцкого этноса (опыт этнофилософского исследования). Элиста, 2012.
Тлостанова М.В. Постсоветская литература и эстетика транскультурации. М., 2004; Шемякин Я.Г. Отличительные особенности пограничных цивилизаций (Латинская Америка и Россия в сравнительноисторическом освещении) // Общественные науки и современность. № 3. 2000 и др.
Касавин И.Т. Человек мигрирующий: онтология пути и местности // Вопросы философии. 1997. № 7. С. 77.
Секацкий А. Три шага в сторону: роман-эссе. СПб., 2000.
С. 225.
Ильин И.А. Собр. соч.: в 10 т. Т. 1. М., 1993.
Citation Formats
Other cite formats:
APA
Badmaev, V. N. (2016). Kalmyk ethnicity in the transcultural space of the South of Russia. Humanities of the South of Russia, (1), 120-129. Retrieved from https://www.jour.fnisc.ru/index.php/hsr/article/view/3486
Section
SOCIO-POLITICAL AND ETHNICAL PROCESSES IN THE SOUTH OF RUSSIA